הותר לפרסום: שני לוחמים נהרגו בקרבות בצפון הרצועה

קובי פינקלר No Comments on הותר לפרסום: שני לוחמים נהרגו בקרבות בצפון הרצועה

המחיר של הכניסה הקרקעית: שני לוחמי גבעתי, רועי וולף ולביא ליפשיץ ז"ל, בני 20 בלבד נהרגו בקרבות בצפון הרצועה

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הותר לפרסום כי שני לוחמי צה"ל מסיירת גבעתי נהרגו הלילה (בין שני לשלישי) בקרבות בפעולה הקרקעית בצפון רצועת עזה: סמ״ר רועי וולף בן 20, מרמת גן וסמ״ר לביא ליפשיץ בן 20, ממודיעין. בנוסף, באירוע זה נפצעו שני לוחמי צה״ל מסיירת גבעתי באורח קשה. משפחות הלוחמים עודכנו.

סמ״ר לביא ליפשיץ ז"ל

ראש המל"ל צחי הנגבי קיים היום (שלישי) מסיבת עיתונאים, שם הוא התייחס להעמקת הלחימה בעזה, תוך שהוא מציין ואומר: "אין מלחמה ללא מחיר כואב, למרות הכאב ננצח".

באשר לשאלת הכנסת הדלק לרצועה אמר הנגבי: "יש מספיק דלק ברצועת עזה, וחמאס אגר מאגרים לתקופה. הטיעון שדלק צריך לשמש את בתי החולים הוא לא קביל. מי שממקם בתוך בית חולים את המפקדה שלו, לא יכול לבקש מאיתנו שנאפשר לו להקים את היכולות שלו ולפגוע בנו.

הנגבי הדגיש, כי "לא נוכל לאורך זמן למנוע את כניסת הדלק, אבל אנחנו מתעקשים עליו, והצלחנו לשכנע את חברינו שיש חלופות". בכל הקשור לעסקת שחרורי השבויים אמר ראש המל"ל, "קטאר הבינו שחמאס מתעתע בהם, אנחנו לא רואים כרגע עסקה קרובה באופק".

בתוך כך, לאחר שיגורי הטילים והמל"טים ששוגרו עד כה לעבר ישראל החות'ים בתימן הנתמכים על ידי איראן, דובר צבא תימן מצהיר על הכרזת מלחמה מול ישראל ומאיים להמשיך לשגר טילים לישראל, כשהיעד המרכזי הוא הכור הגרעיני בדימונה.

כמה נפילות אותרו אחר הצהריים באשדוד בעקבות מטח הרקטות ששוגר קודם לכן לעבר העיר. כמה כלי רכב בכמה אזורים בעיר עלו באש. אזרח אחד נפצע באורח קשה מרסיסים ושלושה נוספים נפצעו באורח קל. זירה נוספת בכביש 4 סמוך לגן יבנה, שם רכב נשרף כליל, ללא נפגעים.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שהגיע לזירות באשדוד, מתח ביקורת על החלטת הממשלה להכניס סיוע הומניטרי לרצועה.

בכיר חמאס מוסא אבו מרזוק התייחס לשימוש של החמאס במנהרות והודה כי הן נועדו להגן על אנשי החמאס. "בנינו את המנהרות כי אין דרך אחרת לשמור על עצמנו מלהיות מטרות ולהיהרג והמנהרות האלה נועדו להגן עלינו מהמטוסים".

כשנשאל בריאיון לערוץ רוסי בשפה הערבית, בנוגע לביטחון תושבי הרצועה, השיב: "כולם יודעים ששבעים וחמישה אחוז מהתושבים בעזה הם פליטים, וזוהי האחריות של האו"ם להגן עליהם".

שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן התייחס למלחמה בישראל היום בהופעתו בפני וועדת הקצבות בסנאט: "העדויות מהקיבוצים פשוט מחרידות, מחבלים התעללו במשפחה שלמה וישבו לאכול לפני שרצחו אותם. יש לשקול הפוגות הומניטריות, אבל לא ניתן לשוב למצב שבו חמאס שולט בעזה", הבהיר בלינקן.

עוד הוסיף שר החוץ האמריקני: "פוטין מנסה לנצל את מתקפת חמאס על ישראל, כדי להסית תשומת-לב ומשאבים מהמאבק בו. הוא התקשר לחלוטין עם הגורמים שחוללו את מה שקרה בישראל. שני הדברים קשורים. לאיראן חמאס וחיזבאללה יש רצון לסכל את הנורמליזציה בין ישראל לסעודיה".



0 תגובות